Monday, May 27, 2013

To-do list : summer 2013


Le rendu de mon dossier de Patrimoine — autour de la médiation culturelle du patrimoine immatériel de l'Opéra Garnier, pour les curieux — a sonné le glas de mes partiels de second semestre, et accessoirement de mon année de licence. Après avoir passé une semaine à vider mon corps de toute intelligence (ou presque), à me coucher très très tard, voir très très tôt, selon le point de vue, et à me lever à des heures que même mon père trouverait indécentes, je pense qu'il est enfin temps de retrouver le monde des humains sensés. Mesdames et messieurs, mon âme de poète vous dirait que l'été, ce n'est pas fait pour glander (ceci dit, cela serait plus aisé avec un temps décent pour la saison). J'ai d'ailleurs finalement décidé de me faire une petite to-do list !

My first year of college is finally over ! Well "finally"... I was a bit stressed because of my final exams but I really do enjoy my studies. I have been procrastinating for the last few weeks in order to relieve myself  from the post-finals-traumatic-experience. That's why I can now have a decent life again. I made a small to-do list for this summer 2013 : I hope I will be able to complete everything (or complete the best I can for the "innumerable" to-do things) before the end of September.


Certaines choses doivent être obligatoirement finies avant la date butoir (comme penser et terminer ma tenue pour la — potentielle — tea party BtssB de cet été) et d'autres relèvent plutôt de « bonnes résolutions tardives du Nouvel An » (comme aller plus souvent au cinéma, faire plus d'articles sur le blog et lire les ouvrages présents dans  la liste de lecture de ma seconde année de licence). Qu'avez-vous d'ailleurs décidé de faire cet été ? Sur une échelle de 0 à 20, ou situeriez-vous votre motivation estivale ? — je vous rassure, la météo elle-même n'a pas beaucoup de motivation— Ma To-do list n'est ainsi ni trop longue ni trop compliquée car, il ne faut pas pousser non plus, il vaut mieux que je reste réaliste face à ma propre vaine existence lors des vacances d'été.

Did you plan some important things for this summer ? I would be curious to know more about you ! Maybe some of you will go to the parisian lolita events in July ? Or at Frock On! in the end of August ?My own to-do list is very small and easy but I need to keep it real : I can be such a lazy person in summer, haha~

To-do list : 
 1. Finish BtssB Tea Party's outfit for this summer
☒ 2. Find an internship or a job for summer
☐ 3. Create a Perfume-like outfit for their concert
☐ 4. Keep going to the cinema
☐ 5. Create new categories for my blog
☐ 6. Write (a lot) more about arts — well... That's what my blog was supposed to partly be about
☐ 7. Read as much books as I can from my College's reading list (Mimésis and Orientalism)
 8. Buy a camera, though I really don't even know which one.
 9. Think about outfits for Frock On! convention and tea party

PS : You know you can't handle my artistic skills
PS-2 : Yeah, I picked the cliché-est pictures.

2 comments:

  1. Nice list!! Hate de voir ta coord pour BtSSB! I'm not going since we're going to JE on the Friday... Also I've /tried/ finding a job for summer but it's IMPOSSIBLE!! Nobody has jobs!! u_u booo! I hope you find one!
    But reading, making outfits, going to events, write more... yep, it's all on my list! Good luck with yours!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for this nice comment Vief ! (I don't remember seeing it, that's why I didn't answer in time ;__;). I finally found an internship during June and July, I'm glad I did though it wasn't that easy >_<

      Delete